Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Έλληνας εκπαιδευτής οδηγών τρένων στη Γερμανία: Δεν υπάρχουν ανθρώπινα λάθη

 


Τι δήλωσε στον ΔΟΡΥΦΟΡΟ ο οδηγός τρένων, εκπαιδευτής οδηγών και ελεγκτής τρένων για το δυστύχημα στα Τέμπη. Ο Απόστολος Μπέλλος εργάζεται εδώ 28 χρόνια ως οδηγός τρένων. Tα πρώτα 18 χρόνια στην Deutsche Bahn και εδώ και 10 χρόνια στην Ελβετική Bundesbahn.

Ρωτήθηκε από τον ομογενειακό «Δορυφόρο» τι έχει να μας πει για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και γιατί σε ανάρτησή του επισήμανε ότι, ανθρώπινο λάθος δεν υπάρχει, έλλειψη συστημάτων ασφαλείας οδηγεί στα ανθρώπινα λάθη.

Στην Ευρώπη, είπε υπάρχουν 20 διαφορετικά συστήματα ασφαλείας, σχετικά με τα τρένα.

Στη Γερμανία υπάρχουν τρία διαφορετικά συστήματα ασφάλειας που λειτουργούν ταυτόχρονα για τα περίπου 27.000 τρένα που ημερησίως κυκλοφορούν στις σιδηροδρομικές γραμμές της χώρας (50% περίπου επιβατικά και 50% εμπορικά).

Τα συστήματα είναι προσαρμοσμένα, όπως εξηγεί ο κος Μπέλλος, κυρίως στην ταχύτητα των τρένων.

Δηλαδή άλλο σύστημα υπάρχει για τα τρένα ταχείας κυκλοφορίας με πάνω από 160 χλμ την ώρα (το σύστημα LZB), άλλα για τρένα με μικρότερη ταχύτητα και άλλο σύστημα ασφάλειας για τα περιφερειακά τρένα.

Το νέο σύστημα ασφάλειας που χρησιμοποιείται τώρα για τα τρένα είναι απευθείας στον οδηγό ο οποίος μπορεί ανά πάσα στιγμή να διαπιστώσει αν υπάρχει το απαιτούμενο κενό μεταξύ του επόμενου ή προηγούμενου τρένου.

Στην ουσία η απόσταση ασφάλειας είναι 1 χλμ μπροστά και 1 χλμ πίσω.

Τι έγινε στην Ελλάδα και αν θα μπορούσε αυτό να συμβεί στην Γερμανία;

Όχι, δεν θα μπορούσε γιατί ακόμη και χωρίς τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας δεν θα μπορούσαν δυο σταθμάρχες να κάνουν ταυτόχρονα λάθος όπως έγινε στα Τέμπη όπου ο ένας επέτρεψε να προχωρήσει το τρένο και ο άλλος δεν αντιλήφθηκε το πρόβλημα.

Ναι αλλά και στην Γερμανία είχαμε το περασμένο καλοκαίρι ένα δυστύχημα στη Βαυαρία με 4 νεκρούς

Στην περίπτωση αυτή δεν ήταν κάποιο ανθρώπινο λάθος αλλά υπήρξε το πρόβλημα στις ράγες, είχαμε δηλαδή το λεγόμενο “καρκίνο τσιμέντου” που μετέφερε τις ράγες στο συγκεκριμένο σημείο 0,2 μμ. Επίσης στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχε μια γραμμή ενώ στα Τέμπη δυο.

Αλλά ακόμη και να μην υπάρχουν τα συστήματα ασφαλείας στην Ελλάδα οι σηματοδότες γιατί δεν λειτουργούν;

Αυτό δεν είναι φαινόμενο μόνο στην Ελλάδα. Στην Γερμανία π.χ. μηνιαίως κλέβονται από επιτήδειους σχεδόν δυο τόνοι καλώδια από τους σηματοδότες.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου