Τρίτη 13 Απριλίου 2021

Αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους δέκα ναύαρχοι ε.α. που διαφώνησαν με το κανάλι του Ερντογάν

 


Υπό όρους αφέθηκαν ελεύθεροι στην Τουρκία οι δέκα απόστρατοι ναύαρχοι που είχαν συλληφθεί την προηγούμενη εβδομάδα επειδή επέκριναν το σχέδιο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τη δημιουργία της «Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης» μετέδωσε την Τρίτη το πρακτορείο Anadolu.

Οι ναύαρχοι εν αποστρατεία συνελήφθησαν στις 5 Απριλίου κι αφέθηκαν ελεύθεροι την περασμένη νύχτα, ενώ τους επιβλήθηκε και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.

Οι ίδιοι όροι επιβλήθηκαν και σε άλλους τέσσερις πρώην ναυάρχους, εναντίον των οποίων είχαν εκδοθεί εντάλματα σύλληψης, αλλά δεν συνελήφθησαν λόγω της προχωρημένης ηλικίας τους.

Οι απόστρατοι ανήκουν σε μια ομάδα 104 ναυάρχων, οι οποίοι υπέγραψαν ανοικτή επιστολή όπου εξηγούσαν τους κινδύνους που ενέχει, σύμφωνα με τους ίδιους, για τη Συνθήκη του Μοντρέ, η οποία διασφαλίζει τη διέλευση από τα στενά του Βοσπόρου, το σχέδιο του Ερντογάν για τη δημιουργία της «Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης».

Εναντίον τους έχει ξεκινήσει έρευνα για «σύσταση συμμορίας με στόχο τη διάπραξη εγκλημάτων κατά της ασφάλειας του κράτους και της συνταγματικής τάξης».

«Το να καταλήγει κανείς σε αυτό το συμπέρασμα έπειτα από μια απλή ανακοίνωση είναι εντελώς ένα λάθος επικοινωνίας…

»Το κείμενο είναι απολύτως ξεκάθαρο, γραμμένο με καλές προθέσεις» δήλωσε μετά την απελευθέρωσή του ο αντιναύαρχος εν αποστρατεία Τζεμ Γκιουρντενίζ.

Ο Γκιουρντενίζ θεωρείται «πατέρας» του αμφιλεγόμενου δόγματος «της γαλάζιας πατρίδας», το οποίο προβλέπει τουρκική κυριαρχία σε μεγάλες περιοχές της ανατολικής Μεσογείου.

Υψηλόβαθμοι Τούρκοι αξιωματούχοι είχαν επικρίνει σφοδρά την ανοικτή επιστολή των ναυάρχων.

Η «Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης» είναι το πιο φιλόδοξο από τα σχέδια υποδομών του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (αεροδρόμια, γέφυρες, οδικοί άξονες και σήραγγες) τα τελευταία 18 χρόνια.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι με τη Διώρυγα αυτή η Κωνσταντινούπολη θα αποκτήσει έναν νέο «πόλο έλξης», ενώ θα χαλαρώσει και η πίεση στον Βόσπορο.

Όσοι αντιτίθενται στο σχέδιο υποστηρίζουν ότι, εκτός από τις επιπτώσεις που θα έχει στο περιβάλλον, η διάνοιξη της Διώρυγας θα υπονόμευε τη Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, η οποία εγγυάται την ελεύθερη διέλευση των πλοίων από τα Στενά του Βοσπόρου και τα Δαρδανέλια, τόσο εν καιρώ ειρήνης, όσο και εν καιρώ πολέμου.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου